poniedziałek, 28 października 2019

Cześnik Raptusiewicz i Rejent Milczek, czyli przeciwieństwa się przyciągają

Podczas omawiania lektury "Zemsta" nie mieliśmy czasu na nudę. Pracowaliśmy aktywnie grupach. Przydział do zespołów był losowy, a więc zagadką było już to, z kim tym razem wykonamy zadanie.
 
Z rozsypanki literowej układaliśmy imię i nazwisko bohatera, który znalazł się potem w centrum naszej uwagi. Potem rysowaliśmy, jak wyobrażamy sobie tę postać, pomagając sobie i podpowiadając.

Na kolejnym etapie pracowaliśmy w parach. W każdej dwójce znalazła się osoba specjalizująca się w wiedzy o innym bohaterze.

Przez cały czas mogliśmy korzystać z lektury.
Pani głośno czytała cechy, a my podejmowaliśmy decyzję, czy taką cechą odznaczał się nasz bohater i zapisywaliśmy wokół narysowanej postaci.

Efekty nas zaskoczyły.
Na kolejnej lekcji pisaliśmy charakterystykę porównawczą, ale to już była dla nas bułka z masłem.

Oto link do bloga z opisem naszej pani. 
Uczniowie klasy 8b z SP2 w Dębnie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz